Pagina's

woensdag 5 maart 2014

chocolade-amandelmeelmuffin 2.0


De eerste keer dat ik de chocolade-amandelmeelmuffin maakte was ik niet tevreden over de chocolade smaak. De muffin was heerlijk, maar ik hoopte op echte chocoladesmaak. Vandaag had ik tijd en zin om hem te verbeteren. Eerder heb ik al eens diepvriesbosbessen gebruikt, maar deze hebben nagenoeg geen smaak. Nu heb ik een doosjes verse bosbessen staan en dat lijkt me heerlijk met chocolade.

Ingrediƫnten:
  • 200 gram Amandelmeel
  • 100 gram gesmolten kokosolie
  • 100 gram agavesiroop
  • 2 eieren
  • snufje zout
  • 1 teaspoon bakpoeder
  • 30 gram cacaopoeder 
  • 3 teaspoon cacao nibs
  • 80 gram verse blauwe bosbessen
  • kokosrasp

Bereiding:
  • Vul een cupcake-vorm met 10 papiertjes.
  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Meng eerst de droge ingrediĆ«nten door elkaar. 
  • Voeg dan de agavesiroop, cacao, eieren en gesmolten kokosolie toe stuk voor stuk toe en mix totdat je een mooi egaal mengsel hebt.
  • Voeg dan de cacao nibs toe. Roer 
  • Als laatste voeg je de bosbessen toe en deze spatel je voorzichtig door het mengsel.
  • Verdeel het mengsel over de 10 cupcake-vormpjes. Deze hoeven niet helemaal gevuld te zijn, want ze rijzen nog in de oven.
  • Strooi met een theelepel wat kokosrasp over de 10 muffins.
  • Zet de vorm in de oven en bak de muffins in 20 minuten gaar en bruin.

Dit keer werden het er weer 11 muffins. Ik heb mezelf over troffen, want ze zijn heerlijk. Natuurlijk kon ik niet wachten totdat ze afgekoeld waren. Warm zijn ze ook zalig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten