Pagina's

woensdag 19 maart 2014

Groene Smoothie (spinazie, banaan, sinaasappel).



Al langere tijd wil ik graag eens een groene smoothie proberen. Zo groen, wat een rare kleur. Hoe zou het smaken en dat terwijl er genoeg mensen zijn die ze regelmatig maken. In mijn ogen lijkt het toch nog wel vreemde en rauwe spinazie hoe proeft dat dan...
Er is natuurlijk maar één manier om hier achter te komen en dat is om het gewoon te gaan doen. Groene smoothies zijn gezond. Ze zijn helemaal hip!
Ingrediënten:
1 banaan
1 sinaasappel
80 gram verse gewassen bladspinazie
1 eetlepel lijnzaad
water

Bereiding:
Voeg de bladspinazie toe en giet water in de blender totdat de spinazie net onderstaat. (ik heb ongeveer 200ml water toegevoegd.
Snij 1 banaan in stukjes en pers de sinaasappel uit en giet dit bij de spinazie, evenals 1 eetlepel van het uitgeperste vruchtvlees.
Voeg daarna nog 1 eetlepel lijnzaad toe en blenden maar.
Ik houd niet van stukjes in mijn smoothie dus moet ik een paar minuutjes blenden.

De smoothie is verrassend lekker. Zelfs mijn dochter die niet van spinazie houdt wil proeven en wil daarna een klein glas drinken.

Ik heb deze smoothie als lunch "gegeten" en ik moet eerlijk wel wennen aan het feit dat ik niet hoef te kauwen. Niet alles krijg ik op en daarom vul ik een leeg waterflesje met het restant voor later in de middag.

Heb jij een lekker favoriet smoothie recept wat je wilt delen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten