Pagina's

donderdag 13 maart 2014

Aanschaf Mini-hakker


Op zoek naar allerlei lekkere gerechten kom ik regelmatig recepten tegen waarbij bijvoorbeeld dadels, cashewnoten, etc fijn gehakt moeten worden middels een keukenmachine. Ik heb een prachtige keukenmachine in de keuken staan. Hij mengt deeg en beslag. Er kunnen plakjes komkommer en wortel gesneden worden en er zit een rasp bij. Ook zit er een citruspers bij en hij kan omgebouwd worden tot blender. Een heel veelzijdig en handig apparaat, maar hakken kan het hij niet.
Dus op zoek naar een apparaatje die het wel kan.

Ik heb een staafmixer, maar geen bijhorende kom en noten hakken....ik weet niet of dit uberhaubt een goed idee is. Na even zoeken op internet heb ik een Kenwood mini-hakker gevonden met dubbele messen. Hij is o.a. hier te koop (bijkomend voordeel dat je hier airmiles kunt inwisselen). Ik ben helemaal blij met het apparaat.

Gisteren heb ik hem gebruikt voor het hakken van een appel voor in de amandelmeel-muffins. 3 hele korte duwtjes op het apparaat en ik had hele fijne mini stukjes appel (goed in de gaten houden dat het geen moes wordt).

En eindelijk kan ik dit recept van Focus on Foodies gaan uitproberen. Ik moet nog wel even wachten ivm tijdgebrek, maar ik kijk er echt naar uit om het te gaan proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten