Pagina's

vrijdag 21 februari 2014

Chocolade-Amandelmeel Muffins


De amandelmuffins vallen hier goed in de smaak bij ons allemaal. De kinderen zijn er dol op. Nu wil ik toch graag varieren en vandaag heb ik chocolade-amandelmeel muffins gemaakt.
Ik hou de basis van het Amandelmeel Muffin recept aan.


Ingrediƫnten:
  • 200 gram Amandelmeel
  • 100 gram gesmolten kokosolie
  • 80 gram honing
  • 2 eieren
  • snufje zout
  • 1 teaspoon bakpoeder
  • 1,5 teaspoon rauw cacaopoeder 
  • 3 teaspoon cacao nibs
  • 80 gram rozijnen en cranberry's.

Bereiding:
    - Vul een cupcake-vorm met 10 papiertjes.
    - Verwarm de oven voor op 180 graden.
    - Meng eerst alle droge ingrediƫnten door elkaar. Voeg 1 voor 1 de honing, cacao, eieren en gesmolten kokosolie toe. Mix totdat je een mooi egaal mengsel hebt.
    -Voeg dan de rozijnen/cranberry's en de cacao nibs toe. Roer dit door met een spatel zodat het mooi verdeeld is.
    -Verdeel het mengsel over de 10 cupcake-vormpjes. Deze hoeven niet helemaal gevuld te zijn, want ze rijzen nog in de oven.
    -Zet de vorm in de oven en bak de muffins in 20 minuten gaar en bruin.

    Bij mij zijn het uiteindelijk 11 cupcake vormpjes geworden. 
    Er zit voor mij te weinig chocolade-smaak aan. Een volgende keer gebruik ik 3 teaspoons cacaopoeder.
    Maar ze zijn heerlijk!!!!





    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten